вівторок, 10 жовтня 2017 р.

Завдання для ІІ етапу мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т. Г. Шевченка

Завдання для ІІ етапу мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т. Г. Шевченка


5 клас

І. Дайте коротку відповідь на запитання.

1. Назвіть імена батьків Тараса Шевченка.

2. Скільки дітей було в родині Григорія Шевченка?


3. Назвіть село, в якому Тарас Григорович провів дитячі роки.

4. Як називається найвідоміша збірка Т.Шевченка, що дала йому нове прізвище?

5. Назвіть імена митців, які писали про дитинство Кобзаря. Укажіть назви творів.

(по 1 балу)

ІІ. Запишіть уривок із дослідження Д . Чуба «Живий Шевченко». Над кожним словом напишіть, до якої частини мови воно належить. Виділені слова розберіть за будовою.

«Йшов та йшов, - так розповідав Шевченко тій жінці,- бачу: хатина стоїть...біла-біла, наче сметана, та ще й садочком обросла, а надворі розвішані дитячі сороченята, сушаться та й рукавчиками махають, ніби кличуть мене до себе. От я й зайшов умовитись про квартиру і попросив хазяйку погодувати мене в борг». (7 балів)

ІІІ. Напишіть творчу роботу за Шевченковими рядками: «Садок вишневий коло хати, хрущі над вишнями гудуть...». (12 балів)

Завдання для ІІ етапу мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т. Г. Шевченка

6 клас

І. Дайте коротку відповідь на запитання.

1.У якому селі народився Т. Шевченко?

2. Назвіть ім'я пана, в якого Т.Шевченко був кріпаком.

3. Чому батько не залишив Тарасові спадщину?

4. Чому Т.Шевченко опинився в Петербурзі?

5. Як називався сад,у якому Т. Шевченко познайомився із земляком Сошенком?

6. Як називалась і коли була видана перша збірка Т. Шевченка? (по 1 балу)

7. Як вшановано пам'ять поета в Україні і вашій місцевості? (3 бали)

ІІ. Запишіть уривок із дослідження Д.Чуба «Живий Шевченко». Підкресліть однорідні члени речення відповідно до їхньої синтаксичної ролі. До виділених слів доберіть антоніми.

Велику людську рису бачимо і в поводженні Шевченка з дітьми, зі своїми сестрами, батьками, а особливо з матір'ю, про яку з великою любов'ю згадує в багатьох творах. Вирвавшись із неволі й поринувши в життя вищих шарів суспільства, інтелігенції, він не забув своєї України, свого села,не забув сестер, братів, що залишилися кріпаками, у злиднях, навпаки, він щораз турбується їхньою долею, при першій можливості надсилає їм гроші, домагається їхнього звільнення з кріпацтва. (7 балів)

ІІІ. Напишіть казково-пейзажний твір,використовуючи рядок із поезії Кобзаря: «За сонцем хмаронька пливе, червоні поли розстилає...». Доберіть заголовок. (12балів)

Завдання для ІІ етапу Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т. Г. Шевченка

7 клас

І. Дайте коротку відповідь на запитання.

1. У якому році народився Т. Шевченко?

2. Назвіть ім'я професора Академії мистецтв, художника, який відіграв велику роль у визволенні Т.Шевченка з неволі.

3. Скільки творів містила перша збірка «Кобзар»?

4. Скільки поезій було в другому виданні цієї книги?

5. Хто автор мелодії «Заповіту»?

6. Як називається гора, де поховано поета?

7. Яка річка протікає біля могили митця? (по 1 балу)

8. Про які події з життя Т.Шевченка йде мова? Аргументуйте відповідь.

Літній сад, 24 роки, 22 квітня, 1838, Карл Брюллов, 1840, «Кобзар». (3 бали)

ІІ. Запишіть уривок із дослідження Д. Чуба «Живий Шевченко». Підкресліть у 1-му реченні всі члени речення. Зробіть фонетичний розбір виділеного слова.

По обіді Шевченко ішов у садок, лягав під яблунею і голосно скликав дітей на розмову. «Кого люблять діти, - казав він, - той, значить, ще не зовсім поганий чоловік». Як тільки Тараса Григоровича починав перемагати сон, діти, за умовою, мусили тихенько його залишати . У зоряні ясні ночі Шевченко любив ходити по двору, іноді до ранішньої зорі говорячи... (8 балів)

ІІІ. Напишіть пейзажний етюд «Стоїть явір над водою...». (12 балів)

Завдання для ІІ етапу Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т. Г. Шевченка

8 клас

І. Дайте коротку відповідь на запитання.

1. Ім'я скульптора - автора пам'ятника Т. Шевченкові в Харкові.

2. За висловом К. Брюллова, це була «найбільша свиня в торжковських туфлях», але завдяки Т.Шевченку ця особа ввійшла в історію. Назвіть її прізвище.

3. Кому з кобзарів Т. Шевченко надіслав свою збірку «Кобзар» із дарчим надписом?

4. Під час петербурзького періоду в митця було дві мрії. Які?

(по 1 б.)

5. Про які події з життя Т. Шевченка йде мова? Аргументуйте відповідь.

Дніпро, квітень, переправа, «Сон», ІІІ відділ, граф Орлов. (3 бали)

6. Який матеріал про життя і творчість, діяльність Кобзаря ви розмістили б у рубриці журналу для однокласників «Цікаво знати»? (3 бали)

ІІ. Запишіть уривок із дослідження Д. Чуба «Живий Шевченко», розставивши пропущені розділові знаки. Перебудуйте речення із зворотами на синонімічні складні або із однорідними членами.

На ці гроші дочекавшись неділі він вирішив накупити дітям гостинців. Тарас Григорович вирушив на базар і накупив стільки ласощів що ледве доніс до квартири . Подвір'я посипане свіжою скошеною травою манило дітей качатися й перекидатися. Але цим справа ще не закінчилася по обіді перекупка привезла цілий віз яблук груш пряників тощо. Це друге угощання відбулося вже за містом на прилеглому до Пріорки вигоні куди господиня боячись за цілість свого садка випровадила галасливу ватагу разом зі своїм квартирантом.

(8 балів)

ІІІ. Напишіть твір за темою «Тече вода в синє море...». (12 балів)

Завдання для ІІ етапу Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т. Г. Шевченка

9 клас

І. Дайте коротку відповідь на запитання.

1. Назвіть рік другого видання поезій Т.Шевченка «Кобзар».

2. Протягом якого періоду тривало заслання Кобзаря?

3. Назвіть дату перепоховання Т.Шевченка.

4. Прізвище скульптора пам'ятника Кобзарю в Каневі.

5. Запишіть назви творів Т.Шевченка, у яких ужито звертання.(по 1 балу)

6. Які події в житті Шевченка відбулися у ці роки?

1814,1823, 1836, 1838, 1840, 1843, 1845, 1847, 1847 – 1857, 1859, 1860, 1861.

(3 бали)

7. Про які події з життя Кобзаря йде мова? Аргументуйте відповідь. (3 бали)

Небезпека, корисні копалини, море, художник, плавання, острови.

ІІ. Запишіть уривок із дослідження Д.Чуба «Живий Шевченко», розставивши розділові знаки. Надпишіть над кожним словом , до якої частини мови воно належить.

На початку серпня 1859р. Шевченко одержав давно очікувані гроші і до дрібниць точно розрахувався з господинею не забувши жодної послуги поверх умови щедро обдарував наймичок а особливо як він казав «дурну Оришку що не вміла грошей утаїти бо сказано що у жінки більш серця ніж розуму» Із слізьми як пишеться в спогадах проводили мешканці Пріорки любого Кобзаря. Навіть апатична до всього куховарка Федора ...висловилась про нього так наче каміння навалилося на серце як поїхав дядько. (10 балів)

ІІІ. Напишіть творчу роботу (прозову або вірш), використовуючи поданий початок із Шевченкової поезії: «Світає, край неба палає...». Доберіть заголовок. Використайте відокремлені члени речення. (12 балів)

Завдання для ІІ етапу Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т. Г. Шевченка

10 клас

І. Дайте коротку відповідь на запитання.

1. Т.Шевченка називають ...... нової української літератури.

2. Укажіть серед названих твори Т.Шевченка, написані в ранній період творчості («Перебендя», комедія «Сон», «Думи мої...», «Варнак», «Іван Підкова», «Неофіти», «Гамалія»).

3. Назвіть рік і причину арешту Т. Шевченка.

4. Чому поема «Катерина» присвячена В. Жуковському і що означає дата посвяти?

5. Хто з письменників Миколаївщини є лауреатом Шевченківської премії?

6. Запишіть назви творів Т.Шевченка, у яких ужито імена.

(по 1 балу)

7. Про які події з життя Кобзаря йде мова? Аргументуйте думку.

Муштра, цинга, 10 років, ревматизм, клімат, доноси .(3 балу)

ІІ. Спростуйте або аргументуйте вислів П. Мовчана про Т.Шевченка:

Його творча спадщина – це не історія літератури, а перш за все моральні приписи, звернені до душі,до сумління. (12 балів)

ІІІ. Запишіть уривок із дослідження Д.Чуба «Живий Шевченко», розставивши розділові знаки. Підкресліть граматичну основу у кожному реченні.

Командир Оренбурзького корпусу певно побоюючись неприємностей за малюнки Шевченка виконані для експедиції запитує офіційно шефа жандармів Орлова чи можна дозволити Шевченкові малювати під доглядом начальства. Орлов запитав про це царя але цар не дав дозволу. Певно з тих причин коли Бутаков здав до штабу всі матеріали та альбом берегових видів Аральського моря зроблений Шевченком альбом та малюнки не були долучені до справи тому що автор їх був політичним в'язнем і Шевченко подарував їх офіцерові Карлові Герну в Оренбурзі в домі якого він жив і з яким був у добрих взаєминах. (10 балів)

Завдання для ІІ етапу Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т. Г. Шевченка

11 клас

І. Дайте коротку відповідь на запитання.

1. Укажіть серед названих твори Кобзаря про роль поета і поезії в житті народу («Катерина», «Причинна», «Перебендя», «Думи мої...», «Гайдамаки», «Сон», «На вічну пам'ять Котляревському»).

2. Як літературні критики назвали оригінальний стиль віршування, який виробив Тарас Шевченко?

3. Запишіть назви творів Т.Шевченка, у яких ужито географічні назви.

4. Які поеми і кому присвятив Т. Шевченко?

5. Назвіть імена митців Миколаївщини , лауреатів Національної премії України імені Тараса Шевченка .

6. Назвіть імена (2 - 3) найвизначніших сучасних дослідників творчості Тараса Шевченка. (по 1 балу)

7. Про які події з життя Т.Шевченка йде мова? Аргументуйте відповідь.

Є. Гребінка, травень, Качанівка, Яготин, Запорізька Січ, Кирилівка, Київ (3 б.)

ІІ. Запишіть уривок із дослідження Д. Чуба «Живий Шевченко», розставивши розділові знаки. Підкресліть члени речення в 1-му реченні та визначте частини мови.

Незважаючи на таку дивну пропозицію погодувати і попоїсти в борг хазяйка можливо якраз через ту оригінальність прийняла поета на квартиру. За кілька день з'ясувалося хто був тим оригіналом-квартирантом. Із свого боку Шевченко довідався що господиня жінка хвороблива й негарна була завзятою прихильницею його поезії а також любила співати українські пісні. Він був захоплений такою знахідкою скоро став своєю людиною не тільки для дітей господині а й для неї самої називаючи її то тіткою то дядиною. А білоголова дітвора що наповнювала вулицю приносила йому найприємнішу розвагу. Діти звали його дядьком. (10 балів)


ІІІ. Напишіть твір-роздум «Мій Шевченко». Використайте складні речення різних типів зв'язку, вставні та вставлені конструкції. (12 балів)

Немає коментарів:

Дописати коментар