вівторок, 10 жовтня 2017 р.

Завдання до другого етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури (2006/2007 н.р.)

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Завдання до другого етапу
Всеукраїнської учнівської олімпіади
з української мови та літератури (2006/2007 н.р.)

 7 клас
Українська мова
  1. Написати пейзажний етюд на тему: «Настала осінь».
 12 балів
2.  Запишіть 5 – 6 прислів’їв, приказок про слово.
6 балів
3.  Утворіть з поданих слів пасивні дієприкметники. Виділіть суфікси.
Пошкодити, закрутити, розвинути, скривдити, викинути, переказати, наситити, зберегти, бити, приморозити, виписати, підстригти, налагодити, прополоти.    
3 бали
4. Запишіть відомі вам звертання до матері. Складіть з ними 5 речень.
5 балів
5. Відредагувати речення.
     1) Машина притормозила біля обочини. 2) Гурток по вивченню географії у наші школі. 3) Повернувшись з командировки батько зустрів нас на пероні. 4) Він відноситься до мене з повагою. 5) Ці питання мене не касаються. 6) Екзамен для мене не являється трудністю. 7) Засідання вже зачинилося.
4 бали
Усього:30 балів

Українська література
  1. Написати твір на одну з поданих тем:
а) У чому краса української народної пісні.
б) Моя улюблена народна балада.
12 балів
2. Відповісти на запитання дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях.
1) Що ми називаємо усною народною творчістю?
2) Які пісні називаються колядками, щедрівками?
3) Коли виконуються колядки, коли щедрівки?
4) Коли виконуються жнивні пісні?
 5) Які твори українського фольклору називаються думами?
6) Назвіть відомі вам народні думи.
7) Назвіть героїв народних дум.
8) Які пісні називаються історичними?
9) Назвіть твори письменників, які були написані на основі народних балад.
10) Обрядові пісні – це… .
10 балів
3. Що таке стопа? Назвіть види стоп. Визначте віршовий розмір.
Село неначе погоріло,
Неначе люди подуріли,
Німі на панщину ідуть
 І діточок своїх ведуть.                              
8 балів
Усього: 30 балів



МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Завдання до другого етапу
Всеукраїнської учнівської олімпіади
з української мови та літератури (2006/2007 н.р.)

9 клас
Українська мова

  1. Написати лінгвістичний твір « Знаки – чаклуни».
12 балів

2. Відредагуйте речення:
1) Київський університет імені Т.Г.Шевченка – найбільш відоміший вуз України. 2) Опрацювавши належним чином статті закону, його було включено до порядку денного пленарного засідання. 3) По долинам, низинам, улоговинам стелився густий, клубочучись хмарами туман. 4) На святкування ювілею, котре розпочалося рівно в сімнадцять годин, зібралося багато бувших випускників.
4 бали

3.Побудуйте діалог за ситуацією, використовуючи форми мовленнєвого етикету:
Вам, представникам двох класів, потрібно домовитися про концерт до Дня матері та його програму. (12 –14 реплік).
4 бали

4. Зробіть повний синтаксичний розбір речення та випишіть всі можливі словосполучення з речення:
Далеко проскрипіли запізнілі підводи, і настояна тиша нечутно йшла полями, густа й нечутна. (М.Стельмах).
7 балів

5. Утворіть прикметники від поданих слів. З’ясуйте, у яких прикметниках відбулося спрощення або чергування приголосного, а в яких – ні.
Опонент, радість, область, честь, виїзд, млість, хвастати, сонце, пристрасть. Тітка, баласт, людина, університет, юнак, випуск, кріпак, чех, контраст, сирота, буряк, вояк, латиш, ткач, калмик, печеніг, якість, нацист.
4 бали

6. Замість крапок поставте потрібні літери:
Г..брид,фюз..ляж, пр..ор..тет, Мадр..д, Ч..лі, Браз..лія, Вав..лон, С..ц..лія, С..рія, інт..р’єр, пр..м’єра, арт..ріальний, Єм..н, ін’єкц..я, р..єстр, тр..ада, арх…в, мет..орит, р..жим, р..читатив, ф..т..шизм, Інд..кс, С..зів, в..заві, к..парис, сп..рт, м..трополит, д..лікатес, ч..модан, Алж..р, Ч..нг..схан, ск..пидар, граф..н, адаж..о, сп..раль, каз..но.
4 бали

Усього: 35 балів






МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

9 клас
Українська література

1. Зробіть ідейно–художній аналіз вірша В.Симоненка:
Є тисячі доріг, мільйони вузьких стежок,
Є тисячі ланів, але один лиш мій.
І що мені робить, коли малий зажинок
Судилося почать на ниві нерясній?

Чи викинути серп і йти байдикувати,
Чи долю проклясти за лютий недорід
І до сусід пристать наймитувати
За пару постолів і шкварку на обід?

Колиб я міг забуть убоге рідне поле,
За шмат ції землі мені б усе дали...
До того ж і стерня ніколи ніг не коле
Тим, хто взува холуйські постоли.

Та мушу я іти на рідне поле босим,
І мучити себе й ледачого серпа,
І падати з утоми на покоси,
І спать, обнявши власного снопа.

Бо нива це – моя! Тут я почну зажинок,
Бо кращий урожай не жде мене ніде,
Бо тисяча доріг, мільйон вузьких стежинок
Мене на ниву батьківську веде...
7 балів

  1. Розкрийте питання:
Гумор і сатира, їх особливості та роль у творі. На прикладі творів українських письменників з’ясуйте засоби творення комічного.
5 балів

  1. Доведіть, що літописи є не тільки історичними, а й літературними пам’ятками.
4 балів

  1. Написати твір на тему: „Моє розуміння творчості І.Котляревського для української культури”.
 12 балів

Усього: 28 балів






МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ


Завдання до другого етапу
Всеукраїнської учнівської олімпіади
з української мови та літератури (2006/2007 н.р.)

11 клас
Українська мова

1. Написати промову «Сенс життя, або в чому вона, «національна ідея?» Використовуючи мовні засоби публіцистичного стилю:
    суспільно–політичну лексику;
      риторичні запитання, вигуки, повтори;
      спонукальні й окличні речення;
      поширені речення.
12 балів

2. Записати речення, розставивши пропущені розділові знаки, побудувати його структурну схему, зробити повний синтаксичний розбір.
Земля була суха ранкове повітря легке і напрочуд прозоре спориш над дорогою зелений а дерева над окопом плелися так густо що дівчина йшла немов у лісі.(В.Козаченко).
7 балів

3. Що таке пароніми? Яка їх роль у мовленні? Навести приклади, пояснити значення.
3 бали

4. До слів іншомовного походження дібрати українські з відповідним значенням.
Альтернатива, фієста, фіаско, монпансьє, аномалія.
3 бали
5. Перекладіть українською мовою:
Телефон плюс дисплей – и готово устройство, с помощью которого можно поговорить с собеседником, передать ему при необходимости копию документа, рисунок или чертеж… Новый аппарат – телефакс получает за рубежом все большее распространение.
 5 балів
6. Записати не менше п’яти висловлювань про мову ( зі слів видатних людей).
5 балів

Усього: 35 балів












МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ


11 клас
Українська література

  1. Написати твір на одну з тем:
1)           Розвінчання романтики більшовицької революції та кривавої громадянської війни в новелі „Я (Романтика)” М.Хвильового.
2)           Не треба слів! Хай буде тільки діло! ( О.Теліга).
3)           Трагедія роду Половців (за романом „Вершники” Ю.Яновського).
 12 балів 
2.  Відповісти на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях.
1) Хто з українських письменників брав участь у громадянській війні (назвати не менше 5 прізвищ).
2) За якою ознакою можна розподілити подані прізвища українських письменників за групами: Ю.Драгоман, В.Вовк, О.Теліга, Є.Маланюк, Б.Бойчук, Ю.Тарнавський, Олег Ольжич.
3) 4 листопада 1937 року в урочищі Сандормох у Карелії розстріляно більш ніж як тисячу соловецьких в’язнів, серед них... .
4) Організатором якого літературного об’єднання був М.Хвильовий?
5) Хто сказав: „Тому роду не буде переводу, в котрому браття милують згоду”?
6) Який прозовий жанр започаткував Остап Вишня?
7) З якими подіями в житті Олени Теліги пов’язаний Київ?
8) МУР – це... .
9) Назвати прізвища письменників–ювілярів (не менше трьох).
10) Назвати цьогорічних лауреатів Шевченківської премії.
10 балів
3. Визначити автора поезії. Розкрити ідейно–художній зміст.
Стилет чи стилос? – не збагнув. Двояко
Вагаються трагічні терези.
Не кинувши у глиб надійний якор,
Пливу й пливу повз береги краси.

Там дивний ліс зітхає ароматом
І весь дзвенить од гімнів п’яних птиць,
Співа трава, ніким ще не зім’ята,
І бавить сном солодких таємниць,

Там зачарують гіпнотичні кобри
Під пестощі золототілих дів...
А тут – жаха набряклий вітром обрій:
Привабить, зрадить і віддасть воді.

Не тільки тут веселий галас бою –
Розгоном бур і божевіллям хвиль.
Безмежжя! Зачарований тобою,
Пливу в тобі! В твій п’яний синій хміль!
8 балів
Усього: 30 бали

     МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Завдання до другого етапу
Всеукраїнської учнівської олімпіади
з української мови та літератури (2006/2007 н.р.)


8 клас
Українська мова


1. Уявіть, що у вашу школу приїхали ваші ровесники з іншого регіону. Вони збираються на екскурсію. Які історичні місця ви запропонували б відвідати у вашому місті чи селі? Використайте речення за метою висловлювання, види тексту: розповідь, опис, роздум.
12 балів

2.Словосполучення якого рядка утворено способом керування?
        1) Розумітися на красі, схожий на сонце, піклуватися по-батьківськи, недалеко від школи, п’ять років.
         2) Серце матері, любити дітей, рідна школа, право будувати, плести з барвінку.
         3) Один із двохсот мільйонів, засівати житом, вчитися у старших, писати красиво, вищий від батька.
         4) Говорити без паузи, будувати разом, сіячі добра, повен радості, гідно поводитися.
         5) Славити Батьківщину, пісня про щастя, радісно дітям, готуватися до зустрічі.
3 бали

3. У якому рядку всі займенники написано правильно.
        1) Будь–хто, будь у чому, хтозна–який, нічий.
        2) Будь–чий, нідо кого, нічого, казна хто.
        3) Де чиїх, будь з ким, який–небудь, декого, ні скільки.
        4) Ні чий, де у кого, будь з кого, абищо, абиякий.
        5) Аби кого, нічий, що–небудь, будькотрий, ні що.
3 бали
4. Який із фразеологізмів має значення „гордовито триматися, ставати чванливим, гонористим, зазнаватися”? 
        1) Водити за ніс.
        2) Гнути кирпу.
        3) Говорити в ніс.
        4) Ніс у ніс.
        5) Тримати під самий ніс.
                                                                                                                                          4 бали
        5. На які типи поділяються речення за метою висловлювання?
       1) Стверджувальні, спонукальні, окличні.
       2) Розповідні, питальні, окличні.
       3) Розповідні, питальні, спонукальні.
       4) Питально– спонукальні, риторичні, окличні.
       5) Стверджувальні і заперечні.
3 бали
   Усього: 25 балів   

     МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

8 клас
Українська література

1. Напишіть твір-мініатюру на тему : „Морально-етичні проблеми у байках Л.Глібова”
12 балів

2.  До якого жанру народної лірики належить „Грицю, Грицю до роботи”?
       1) Пісні про кріпацтво.
       2) Жартівливі пісні.
       3) Козацькі пісні.
       4) Чумацькі пісні.
2бали

3. „Той дурень, хто дурним іде панам служити...”. З якого твору ці рядки, і про кого йде мова?
4балів

4. У поемі „Слово о полку Ігоревім” та літописній оповіді з „Київського літопису” зображено події:
       1) 988 р.
       2) 1054 р.
       3) 1185 р.
       4) 1240 р.
2бали
  1. Що таке фольклор? Наведіть приклади різних видів народних творів.
                                                                                                                                                5балів

Усього: 25 балів





















МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ


Завдання до другого етапу
Всеукраїнської учнівської олімпіади
з української мови та літератури (2006/2007 н.р.)

10 клас
 Українська мова

1. Написати твір–роздум на одну із тем:
     – „Чи може бути щасливою людина, якщо нещасливі її близькі, народ, людство?”
     – „Совість – найкращий порадник”.
     – „Є в коханні і будні, і свята”.
12 балів
2. Записати речення, розставивши розділові знаки, побудувати його структурну схему, зробити його синтаксичний розбір, надписати над кожним словом, якою частиною мови воно є.
Якби всі ті хто землю боронив та поставали сіяти й орать то врожаї з розораних могил змогли б півсвіту хлібом годувать. (Ганна Чубач)
8 балів
3. Якою частиною мови виступає слово просто у поданих реченнях?
   1) Не було там опускання вій. Очі ясно дивляться і просто. (М.Рильський)
   2) Просто вхідних дверей стоїть стіл простої роботи. (М.Коцюбинський)
   3) Дома у нього просто чудеса, бо цієї весни сконструював нову телеантену. (О.Гончар)
   4) Він умів не просто слухати, а викликати у співрозмовника бажання висловити своє наболіле. (З.Тулуб)
4 бали
4. Пояснити значення лінгвістичного терміна калька. Висловити власну думку щодо явища калькування в українському мовленні. Заповнити таблицю, вписавши нормативні відповідники до кальок із російської мови.
Неправильно
Правильно
Відкрити двері до кімнати

Відкрити очі

Відкрита людина

Відкрити зошит

Відкрити пляшку

Включити лампу

Добре відноситися до роботи

Залізна дорога

Здати екзамени

Підписка на газети

8 балів
5. До поданих слів-антонімів дібрати синонімічні фразеологізми, записати їх антонімічними парами.
Далеко - близько; рано–пізно; перебільшувати–применшувати; красивий–некрасивий; веселий–сумний.
5 балів
Усього: 37 балів


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

10 клас
Українська література
1. Відповісти письмово на запитання.
      1) Хто вважається „батьком” українського театру? Назвіть його драматичні твори.
      2) Назвіть імена жінок, які надихнули Івана Франка до написання поезії „Тричі мені являлася любов”.
      3) Хто з героїв роману Панаса Мирного „Хіба ревуть воли, як ясла повні?” мав 4 прізвища?
6 балів

2. Доримувати подані рядки. Визначте віршовий розмір, характер рим, вид римування.
Україна моя –це безмежні простори,
Тихі  шелести трав  і високії гори.
4 бали

3. Дати пояснення літературним термінам:
 Стиль –
 Композиція –
 Літературний процес –
3 бали

4. Написати твір-роздум „В мені завжди жив перш над усе українець” (за сторінками життя і творчості улюбленого письменника).
12 балів


Усього: 25 балів

Немає коментарів:

Дописати коментар