вівторок, 10 жовтня 2017 р.

Вінницький обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників ХІV Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика

Вінницький обласний інститут
 післядипломної освіти педагогічних працівників
ХІV Міжнародний конкурс
 з української мови  імені Петра Яцика
        
ІІ етап                                                             23 листопада 2013 року

3 клас

     1. Напишіть   6-8 речень про квіти, які ростуть біля вашого будинку. Доберіть заголовок і запишіть його перед текстом.

12 балів
      
      2. Замініть  словосполучення та вислови одним словом. Складіть і запишіть речення з одним із дібраних слів.
Сильний дощ –
Багато корів –
Багато птахів –
Суха трава –
Намотати на вус –
Як у кота сліз -                                                                               4 бали
 
3. З’єднайте  частини речень так, щоб утворилися прислів’я. Запишіть їх.


Добре слово говориться не язиком…
Наука в ліс не веде…
Вовк старіє…
Золото й срібло не старіють…
Бережи час…
Всякому слову…
але  не мудріє.
батько й мати ціни не мають.
а душею і серцем.
а з лісу виводить.
свій час.
бо його за гроші не купиш.


3 бали
      4. До слів   калина, мова, осінь   доберіть 2-3 прикметники, що вжиті в переносному значенні.
3 бали
    
 5. Запишіть в алфавітному порядку будь-які шість слів,  у яких звуків більше, ніж букв.
3 бали

Загальна кількість балів – 25

Вінницький обласний інститут
 післядипломної освіти педагогічних працівників
ХІV Міжнародний конкурс
 з української мови  імені Петра Яцика
       
 ІІ етап                                                            23 листопада 2013 року
4 клас
1. Складіть і запишіть невеликий опис (6-9 речень) зоряного неба. Доберіть заголовок до тексту і запишіть його перед початком.
12  балів
       2. Доберіть до  поданих іменників 2-3 синоніми. Із синонімами однієї групи складіть речення.
Сум –
Болото –
Садиба –
4 бали
       3. Перебудуйте подані речення на спонукальні. Перебудовані речення запишіть.
Люблять і оберігають ліси. Жодного дерева не рубають без потреби. На місці вирубаних дерев насаджують молоді деревця. Школярі  беруть у цьому активну участь.
2 бали
       4. Запишіть слова в алфавітному порядку, поставте наголос.
Легкий, середина, спина, приятель, випадок, кропива, міліметр, читання, новий, ненависть, колесо, товстий, циган, донька, каталог, черствий, черговий, беремо, вітчим, граблі.
5 балів
       5. Складіть речення, в яких слова море, крила виступали б у прямому, а потім у переносному значенні.
2 бали
Загальна кількість балів – 25
Вінницький обласний інститут
післядипломної освіти педагогічних працівників
ХІV Міжнародний конкурс
 з української мови імені Петра Яцика

ІІ етап                                                                23 листопада 2013 року
5 клас
1. Напишіть твір-опис  на тему: «Вже котрий раз я йду крізь листопад».
12 балів

2. Складіть і запишіть одне спонукальне й одне розповідне речення зі
словосполученнями осінній вітер, щедра яблунька. Підкресліть граматичну основу.
4 бали

3. До   слів    дівчина, хлопець, темрява, копія  доберіть    2-3  іменники-синоніми.
4 бали

4. Запишіть слова, вставляючи пропущені букви, в алфавітному  порядку.

Гр…мати,  к…рувати, п…л…на, тр…мати, ст…хія, ц…стерна, стеж…чка, т…плиця, д…візія, с…лует, ст…б…льце, пов…ртатися, х…лит…ся, с…рота, ст….рильний, п…нал, прост…лити, м…готіти, р…піти, м…гдаль.
5 балів


5. Від слова система  утворіть 4 спільнокореневі слова. Розберіть їх за будовою.
2 бали



Загальна кількість балів - 27


Вінницький обласний інститут
післядипломної освіти педагогічних працівників
ХІV Міжнародний конкурс
 з української мови імені Петра Яцика

ІІ етап                                                         23 листопада 2013 року
6 клас

1. Напишіть казку про першу зимову сніжинку. Використайте однорідні члени речення, звертання (обсяг художнього тексту – 1 сторінка).
12 балів

2. Установіть відповідність між словами та поданими в довідці їхніми синонімами. Утворені пари синонімів запишіть.
Зразок.  Вередливий – примхливий.
Ниций, класичний, чемний, примарний, продуктивний, ефектний, брунатний, марний.
Довідка.  Несправжній, яскравий, дієвий, коричневий, суєтний, взірцевий, ґречний, ганебний.
4 бали

3. Складіть 4 речення, використавши відомі вам назви кондитерських фабрик, фірм, а також назви виробів, які найбільше подобаються.
                                                                                                 4 бали

4. Поясніть значення фразеологізмів.
Із заячий хвіст – ... ; кров з молоком – ... ; ганяти собак – ...; як в око вліпив - …
4 бали

5. Відредагуйте і запишіть речення, вставивши, де потрібно, розділові знаки.
      Кинь лист у поштовий ящик. Я вибачаюся за те що не виконав обіцянки. На святковий ранок вхід буде по запрошеннях. Я не знаю по якому адресу проживає новоприбулий однокласник. Мій друг часто приймає участь у спортивних змаганнях по баскетболу.
5 балів


Загальна кількість балів – 29


Вінницький обласний інститут
післядипломної освіти педагогічних працівників
ХІV Міжнародний конкурс
з української мови імені Петра Яцика

ІІ етап                                                                    23 листопада 2013 року
7 клас

1.      Складіть байку, персонажами якої були б квіти. Запишіть (обсяг – 1 сторінка), доберіть заголовок.
12 балів

2.      У вигляді  словникових  статей  витлумачте лексичне значення  поданих слів (письмово).
Зразок. Змагання - намагання перевершити, перемогти когось у чому-небудь, домагаючись кращих, ніж у когось, результатів, показників.
Захисник, покуття,  світлиця,  шаровари.
4 бали

3.      Запишіть подані іменники у родовому відмінку однини.
Крим, Лондон, хлів, універмаг, ліс, лісок, ясен, горох, хліб, млин, грім, хор, борщ, барвінок, родовід, конфлікт, Донбас, долар, кілометр, ніс.
4 бали

4.      З поданих у дужках і поза ними слів утворіть словосполучення, запишіть їх.
Зразок. Музичний (-а) (школа, слух) – музична школа, музикальний слух.
·      Двері, очі, магазин, журнал, планету (відчинити, відкрити, розплющити, розгорнути).
·      Військовий (-а), воєнний (-а) (заклад, присяга, літак, час, лікар, перемога).
·      Дружній (-я), дружний (-а) (погляд, праця, стосунки, справа, допомога).
6 балів
5.      Відредагуйте речення, запишіть їх.
Самою приємною стала зустріч з улюбленим письменником. У конкурсі могли приймати участь школярі всякого віку. Саме на протязі зими відбуваються самі цікаві міроприємства.  Свято розпочнемо без п’ятнадцяти сім.
4 бали



Загальна кількість балів – 30

Вінницький обласний інститут
післядипломної освіти педагогічних працівників
ХІV Міжнародний конкурс
з української мови імені Петра Яцика

ІІ етап                                                                23 листопада 2013 року
8 клас

1. Напишіть твір-роздум (1 – 1,5 сторінки), коментуючи слова Г.Сковороди: «Життя наше – це подорож, а дружня бесіда – це візок, що полегшує мандрівникові дорогу».
12 балів

2. Утворіть прикметники від поданих іменників.
1) Мекка, Сиваш, Париж, Острог, Кременчук, брат, казах, Буг.
2) Серце, ненависть, баласт, студент, тиждень, уста, гігант, проїзд.
4 бали
3. Запишіть цифри словами.
До 5641 додати 12.
Від 3491 відняти 67.
Видати книжки 442 (учень);
Ішов 1967 рік.
4 бали

4. До дієприкметників  вишитий, зібраний доберіть залежні  слова, утворивши дієприкметникові звороти. Складіть і запишіть два речення так,  щоб в одному дієприкметниковий  зворот виділявся комами, в іншому – ні.
4 бали
5. До поданих іншомовних слів доберіть українські відповідники.
Специфіка –
Імідж –
Компенсація –
Фактор –
Респектабельний –
Координувати –
Анархія –
Тираж –
Локальний –
Лімітувати –
5 балів
Загальна кількість балів – 29
Вінницький обласний інститут
післядипломної освіти педагогічних працівників
ХІV Міжнародний  конкурс
 з української мови імені Петра Яцика

ІІ етап                                                                    23 листопада 2012 року
9 клас

1.   Напишіть твір-роздум, розкривши своє розуміння вислову «Наше щастя чи наше нещастя залежить тільки від нас самих» (Монтень). Підтвердьте думки посиланнями на приклади з художньої літератури.
12 балів   
2.    Запишіть подані слова відповідно до правописних норм.
Пів\ясел, пів\Японії, червоно\гарячий, день\у\день, по\київськи, по\совісті, аби\де, де\не\де, з\давніх\давен, давним\давно, сто\п’ятдесяти\мільйонний, сто\крат, з\давна, кінець\кінцем, до\кінця.
5 балів
3.    Поясніть значення поданих фразеологізмів.
Білими нитками шито, як з голочки, око за око, додати оливи у вогонь, підкласти свиню.
5 балів
4.    Провідміняйте кількісні числівники і запишіть їх відмінкові форми.
       967, 2183.
7 балів
5.    Перепишіть речення і розставте розділові знаки. Підкресліть  члени речення.                                     
 Батьківщина починається для людини зі шматка неба і ниви пшениці з лісової галявини і блакитного неба над колискою. О націє дужа і вічна як Бог. Після дощу прибігли в ліс діти збирати гриби. Море перепливти не поле перейти. Краса безсмертна і добро житиме вічно.
5 балів

6.    Відредагуйте речення, запишіть їх, розставивши розділові знаки.
Мені подобаються фарби осіннього але не безлистого лісу. Через пару днів їхні відношення можливо покращаться. Вироби з кераміки це саме цікаве що було на виставці. Більшість мешканців нашого міста призначають зустріч біля пам’ятника Т. Шевченка.  Мама на днях закінчу читати любиму книжку.
5 балів


Загальна кількість балів – 39


Вінницький обласний інститут
післядипломної освіти педагогічних працівників
ХІV Міжнародний  конкурс
 з української мови імені Петра Яцика

ІІ етап                                                                    23 листопада 2013 року
10 клас

1.     Підтримайте чи спростуйте думку В. Короленка: «Людина створена для щастя, як птах для польоту». Яку роль відіграє праця в житті людини?
       12 балів
2.    Запишіть, розкривши дужки, сполучення слів, до складу яких входять слова з префіксом / часткою не-.
(Не) посаджена тополя; (не) виправлені учнем помилки; книжки (не) прочитані; поля (не) засіяні, але зорані; подвиг (не) чуваний; (не) сказане ніким слово; (не) скінченний потік; (не) оцінений товаришем; (не) проведена вчасно нарада; дідусь (не) здужає; трапилося (не) щастя; (не) веселий, а сумний був ранок; (не) абиякі зусилля; (не) доспані ночі; (не) дожидати.
 6 балів
3.    Утворіть прикметники від поданих географічних назв.
Кременчук, Золотоноша, Бахмач, Париж, Острог, Цюрих, Дрогобич, Гаага, Гамбург, Рига, Кагарлик, Прага, Запоріжжя, Устюг, Люксембург.
5 балів

4.    Утворіть з поданих фразеологізмів антонімічні пари.
Як на голках, невелике цабе, триматися гоголем, кадити фіміам, аж кишить, знатна птиця, піджимати хвоста, змішати з болотом, як у кота сліз, як пень.
5 балів
5.    Перепишіть речення, поставте розділові знаки, підкресліть граматичну основу.
Відчувай у душі кожен порух тонко розумій усе навкруг той хто лає не завжди твій ворог той хто хвалить не завжди твій друг.
4 бали

6.    Відредагуйте  речення, запишіть їх і розставте розділові знаки. 
Скільки зараз годин? Я читав цікаву книгу до двох годин ночі? Мама повертається з роботи о шостій годині вечора. Зараз без четверчі шість. Однокласниця прийшла до мене в гості в половині другого. Пропоную зустрітися біля чотирьох годин.
6 балів


Загальна кількість балів – 38
Вінницький обласний інститут
післядипломної освіти педагогічних працівників
ХІV Міжнародний  конкурс
 з української мови імені Петра Яцика

ІІ етап                                                                     23 листопада 2013 року
11 клас

1.     Напишіть твір, роздумуючи над словами Л. Костенко: «Шматок землі, ти звешся Україною. Ти був до нас. Ти будеш після нас». Використайте у творі слова, різні за значенням, походженням та вживанням.
12 балів
2.    До поданих іншомовних слів доберіть і запишіть українські відповідники.
Реставрація, етнос, стереотип, анахронізм, репресія, фешенебельний, дифірамб, еволюція, ефективний, адаптація, прогрес, актуальний.
6 балів

3.    Запишіть відповідно до правописних норм подані слова іншомовного походження.
Філі..інець, і..іграція, інц..дент, ін..єкція, пріор..тет, барок..о, фе..єрверк, інтерме..о, пі..ерія, форт..симо, го..ландський, брош..ра, ч..лієць, мадо..а, порт..єра.
5 балів
4.    Утворіть від поданих іменників форми родового та орудного відмінків, запишіть ці слова і поставте наголоси.
Гроші, ім’я, вінця, граблі, гості, знання, сани, Піренеї, сльози, гості, двері, штани.
6 балів
5.    Перепишіть речення, поставте розділові знаки і підкресліть граматичні основи.
Яке це щастя жити на цій землі. Серце не камінь. Книга мов душа розкрита. Ось прийде весна і проліски сині розквітнуть. Дівчина як калина. Ти прекрасна земле!
6 балів
6.    Відредагуйте  речення, запишіть правильний варіант. 
Хто із нас самий розумний? Сповістіть будь-ласка результативність роботи. Громадська лірика Франка була зброєю в боротьбі за незаможність. Відділ кадрів вміщував його особисту справу.
4 бали


Загальна кількість балів – 39


Немає коментарів:

Дописати коментар