середа, 11 жовтня 2017 р.

ДОВЖЕНКО БАГРЯНИЙ МАЛАНЮК. 11 клас

Варіант №2
1.   Є.Маланюк дав назву літературній групі:
А МУР
Б «Слово»
В «Празька школа»
Г «Танк»

2.   У строфі з поезії Є. Маланюка
Вже кров` ю кленів перші рани
Позначив вересень в лісах.
Крізь туск, крізь ранішні тумани,
День хилиться , від сонця п` яний,
І на осонні – загаса
3.   Вкажіть, хто з героїв І. Багряного вважає, що «ліпше вмирати, біжучи, ніж жити , гниючи»:
      А Андрій Чумак
      Б Максим Колот
В Григорій Многогрішний
Г Роман Пелех
4.   Слова
Але більше за все на світі любив я музику. Коли б спитав мене хто-небудь, яку я музику любив у ранньому дитинстві, який інструмент, яких музик, я б сказав, що більш за все я любив слухати клепання коси..
Належать персонажу твору О. Довженка:
А Лаврінові Запорожцю
Б батькові Сашка
В Сашкові
Г Івану Орлюку.
5.   У кіноповісті « Україна в огні» портрет однієї героїні зображено двічі на початку твору:
 Вона не була звичайною дівчиною. Вона була красива і чепурна…
 Та у фіналі:
Вона була вже не красива, не молода, не чорнява. У неї було сиве волосся і брудні, вимучені руки, з усіма слідами холоду, голоду, лісу, байраків, земляних ям і нужди. Так О. Довженко пише про:
А Христю
Б Олесю
В Тетяну Запорожчиху
Г Мотрю Левчиху.
6.   Вислів про О. Довженка
… в усьому поет, і це його виділяє з-поміж багатьох як митця. Він поет у думанні, у барвах, у зображенні характеру людини, у погляді на природу, на комаху, на квітку..
 А П. Загребельному
 Б М. Стельмаху
 В О. Гончару
 Г Ю. Мушкетику
7.   Проаналізуйте образи Олесі та Христі з кіноповісті О. Довженка  «Україна в огні».
8.   Подумайте , чому І. Багряний дає головному герою роману  «Тигролови» прізвище відомої історичної особи козацької доби.
9.   Визначте проблематику  кіноповісті «Зачарована Десна».


Варіант №3  

1.Тропи «в солодкім полоні», «п` ю солодкий біль я» з поезії Є. Маланюка « Один вечір» - це:
А метафора
Б метонімія
В порівняння
Г оксиморон
2.У двох перших рядках фрагмента з поезії Є. Маланюка
Руїна.Руїна.Як фатум, як вирок.
Назавше. Навіки. Крізь вир поколінь.
І жодного сенсу, і жодної міри
На тричі покараній клятій землі… поєднано такі поетичні фігури :
А безсполучниковість, градацію
Б багатосполучниковість, градацію
В риторичне запитання, безсполучниковість
Г градацію, поетичний паралелізм
3.Вкажіть, з якого приводу з` їхалися додому діти Лавріна Запорожця, героя кіноповісті О. Довженка « Україна в огні» :
А  день народження Лавріна
Б у відпустку
В весілля сестри Олесі
Г 55-ліття матері
4.Авторський відступ
 Коли ж обертаюсь я часом до криниці, з якої пив воду, і до моєї білої привітної хатини і посилаю їм у далеке минуле своє благословення, я роблю ту лише «помилку», яку роблять і робитимуть, скільки й світ стоятиме, душі народні живі всіх епох і народів, згадуючи про незабутні чари дитинства…    Є у творі О. Довженка:
А «Україна в огні»
Б «Зачарована Десна»
В «Повість полум` яних літ»
Г «Арсенал»
5. Про твір І. Багряного «Тигролови» словами
… типовий західноєвропейський або навіть американський пригодницький роман… Перенесення цього жанру в українську літературу, поєднання його з українською войовничою ідеологією – річ дуже добра і варта навіть наслідування. Передусім – з виховного погляду..   Відгукнувся:
А Ю. Шерех
Б Г. Костюк
В У. Самчук
Г І. Качуровський
6. В уривку з поезії Є. Маланюка
Все, що має статися, вже сталось.
День тверезий. Праця з-під ярма.
Чи ж почую, як щоденний галас
Перетне архангельська сурма?
Визначте тип римування:
А перехресне
Б кільцеве
В парне
7. З` ясуйте, чому О. Довженко в кіноповісті «Україна в огні» показав найскладніший період війни, а не переможний наступ військ?
8. Поясніть, чому Є. Маланюка називають «імператором залізних строф».
9. Простежте як поводиться Лаврін Запорожець в окупації. Визначте, чому він погоджується стати старостою ( кіноповість О. Довженка «Україна в огні»).



Немає коментарів:

Дописати коментар